Защо и как един фармацевт се посвети на грижата за коса?

friends
В този пост нашата BRAVE. NEW. Енциклопедия за коса Лидия разказва за началото на BRAVE. NEW. HAIR. Историята е лична, забавна и вдъхновяваща. Как от смях и шеги се стига до създаването на един от най-успешните български брандове, посветен на осъзнатата грижа за коса? Това разказва лично Лидия:

“Идеята за BRAVE. NEW. HAIR. се случи някак естествено, в домашна обстановка с приятелски разговори вкъщи. Говорехме си често за “борбата” и “справянето” с косата, за дългите часове пред огледалото “губенето на време” и усещането, че каквото и да правим с прическата си, или е напразно, или ефектът е временен. Шеговито оприличихме проблемите на косите си като “ефект на мократа кокошка”, прическа в стил “гръмнал бойлер в тръстика”, или “ела с мен в пещерата да уплашим ламята”.мокра кокошка 

На принципа “добре, че е шегата, за да си кажем истината” установих, че много от приятелките ми буквално са се предали и отказали да “се борят” с косите си. Намерили са спасение в това винаги да ги връзват на опашка или в кок. А това не е решение! В някои случаи дори е противопоказно. 

Създаването на добър козметичен продукт не е спринт, а маратон. Започнах да следя проучвания и да задълбочавам познанията си за съставки с насочено действие в различните слоеве на косата и скалпа, търсейки решения, например срещу бързо омазняване на скалпа (това нарекохме “мокра кокошка”), липса на обем на косата, неподдаваща се на оформяне коса (по нашему - “гръмнал бойлер в тръстика”), засилен косопад и т.н. Целта ми, вероятно повлияна от фармацевтичния ми подход, винаги се базира на това да намеря първопричината за проблема и да търся подходяща комбинация от съставки, които да имат целенасочено действие срещу тази първопричина. formulating a productЛогично е да се търсят решения в дългосрочен план, а не временно замаскиране. Така постепенно разработих специфично насочени към конкретните проблеми решения, които постигат желаното действие. Впоследствие се получи ефектът на снежната топка - все повече хора ми споделяха какви проблеми имат с косите си, а аз и екипът ми разработвахме решения. 

Мисията “да (за)обичаме косата си” е насочена не само към добрия й външен вид, но включва и превръщането на “борбата” с прическата в любим и зареждащ ритуал. Защо точно грижа за коса? Защото тя е от съществено значение за всички, не само за дамите, но и за мъжете. Вдъхнови ме много и една статия, в която пишеше, че косата е не просто съществена част от нашата идентичност, но и признак за социален успех. Тя е част от индивидуалната история на човек, т.е. хората често асоциираме определени етапи от живота си с конкретните прически, които сме имали тогава. В много случаи по косата на един човек можем да разберем в какъв период от живота си се намира този човек. Затова осъзнавам, че в грижата за косата си не се грижим само за един “израстък на скалпа”, а за самочувствието си, за самоопределянето си, за начина, по който комуникираме и представяме себе си. Косата се е превърнала в неизменна част от нашата личност и идентичност.“

Candy set в Алея на Славата, Болоня 2019Непрестанната изследователската отдаденост на Лидия, както и подходът й при формулирането на продукти, довеждат и до сбъдване на една нейна съкровена мечта - включване на създаден от нея козметичен продукт в доклада за иновации CosmoTrends на най-голямото в света изложение за козметика Cosmoprof Bologna. При това не един, а два пъти! Избрани измежду стотици хиляди други, продуктите от доклада получават и специално място във витрините на "Алеята на славата" на гигантското изложение (снимки - личен архив). BRAVE. NEW. HAIR. e първият български бранд, включен в престижния доклад и изложен на алеята - за първи път през 2019-та с BRAVE. NEW. HAIR. Терапия Restore, позната още и като Бонбонена терапия Candy Set, Liquid Light Cosmoprof 2022а после и през 2022-ра с BRAVE. NEW. HAIR. Liquid Light. Уникалният Liquid Light беше отличен и с марка "Високи постижения в иновациите" като финалист в националния конкурс "Иновативно предприятие на годината", организиран от Фондация „Приложни изследвания и комуникации", АРК Консултинг и Европейската мрежа в подкрепа на бизнеса Enterprise Europe Network–България.

Лидия споделя обаче, че най-голямото щастие, което я мотивира и стимулира да продължава да търси и намира решения за проблемите на косите ни, са многобройните позитивни отзиви на щастливците, намерили дълготърсеното спасение за своите коси.